Sucuri/ Beneficii

 

12705711_10153641369547758_1824978597593895480_n      Calitatile nutritive ale fructelor si legumelor concentrandu-se sub forma de suc, face ca acesta sa fie o sursa excelenta de aminoacizi si proteine usor de absorbit,  carbohidrati, care asigura energia de care avem nevoie si acizi grasi esentiali.

      Vitaminele,deosebit de importante pentru o stare de sanatate buna sunt cele care actioneaza impreuna cu enzimele in reactiile metabolice, inclusiv in producerea de energie. Desi s-ar crede ca fructele sunt cea mai buna sursa de vitamine, mai ales de vitamina B si C, totusi legumele sunt cele care contin nivelurile cele mai ridicate, mai ales cele verzi cu frunze.

      Mineralele, atat de necesare compozitiei oaselor, sangelui dar si mentinerii functionarii normale a celulei, asa cum se gasesc ele in pamant sunt anorganice, lipsite de viata, insa in plante ele sunt completate cu molecule organice, ceea ce determina o absorbtie mult mai eficienta. Se apreciaza ca sucul asigura o absorbtie a mineralelor chiar mai buna decat fructul sau leguma intacta, pentru ca stoarcerea “elibereaza” mineralul intr-o forma in care poate fi optim absorbita. Din nou, legumele verzi cu frunze sunt sursa vegetala cea mai buna pentru multe din minerale, mai ales calciu.

      Continutul foarte ridicat de potasiu si scazut de sodiu din sucuri este un alt beneficiu, echilibrul de sodiu si potasiu fiind extrem de important pentru sanatatea umana, dereglarea acestuia favorizand aparitia cancerului si a bolilor cardiovasculare. Potasiul joaca un rol determinant in producerea impulsurilor nervoase, a contractiei musculare si in transformarea zaharului din sange in glicogen, ceea ce inseamna ca o carenta de potasiu va afecta nervii, muschii, va produce o stare de oboseala si slabiciune, confuzie mentala, iritabilitate.

Untitled      Pe langa toate acestea sucurile proaspete contin a gama larga de anutrienti, substante esentiale pentru intarirea sistemului imunitar, care in plus stimuleaza corpul sa se detoxifice si sa elimine chimicalele. O importanta publicatie americana de specialitate tragea concluzia in privinta cancerului ca ar fi “o proasta adaptare la un aport redus de anutrienti pentru metabolismul corpului”, incheind ca “legumele si fructele contin cocktailul anticancerigen cu care suntem adaptati. Il abandonam pe riscul nostru”

      Dintre acestea, enzimele ocupa un loc central, atat cele metabolice care ajuta la reconstruirea structurilor corpului cat si cele digestive care ajuta la descompunerea alimentelor, economisind o mare cantitate de energie pe care corpul o foloseste in digestie. In plus aportul de enzime vii din sucuri da posibilitatea organismului sa secrete mai putine enzime proprii (legea secretiei adaptive a enzimelor digestive), aceasta permitandu-i sa transfere energia vitala de la digestie la alte functii ale corpului cum ar fi regenerarea.

      Carotenii sunt cunoscuti mai ales pentru capacitatea lor de a se transforma in vitamina A si pentru activitatea lor antioxidanta. Ultimele studii in materie de cancer atesta activitatea antitumorala si de intarire a sistemului imunitar pe care o au carotenii. Dar cum cancerul si imbatranirea au o serie de caracteristici comune, inclusiv o asociere cu deteriorarile produse de radicalii liberi, acest lucru a dus la ideea ca prevenirea cancerului ar trebui sa promoveze si longevitatea. Exista dovezi care sprijina aceasta afirmatie printre care aceea ca potentialul maxim de viata la mamifere este strans corelat cu nivelul de caroteni din tesuturi.

      Un alt grup de anutrienti, ca si carotenii, flavonoidele, sunt pigmenti vegetali care asigura o protectie remarcabila impotriva unei varietati mari de oxidanti si de radicali liberi, cu importante proprietati antiinflamatorii, antialergice, antivirale si anticancerigene. De asemenea au un efect benefic asupra metabolismului colagenului si asupra vaselor de sange. Proprietatile curative ale plantelor, polenului, propolisului fiind in stransa legatura cu continutul de flavonoide al acestora.

      Agentul de curatare al naturii, clorofila, pigmentul verde al plantelor are efecte antioxidante si anticancerigene atat de semnificative incat s-a sugerat adaugarea de clorofila la tutunul de fumat sau de prizat in vederea diminuarii riscului de cancer. Molecula de clorofila este foarte asemanatoare cu partea de hem a moleculei de hemoglobina a celulelor rosii din sange, avand capacitatea de a stimula productia de hematii. De asemenea are efecte benefice in afectiunile pielii, ale tractului gastro-intestinal, in vindecarea plagilor, ameliorarea scurgerilor excesive de sange menstrual.

      Se pare, deci, ca cel mai important beneficiu al consumului de sucuri proaspete este acela ca furnizeaza niveluri ridicate de compusi naturali cunoscuti ca antioxidanti, ce protejeaza corpul impotriva imbatranirii, cancerului, bolilor de inima si multor altor afectiuni degenerative provocate de radicalii liberi si pro-oxidanti, prin neutralizarea chimica a acestora. Radicalii liberi sunt produsi atat in timpul proceselor metabolice normale cat si de mediu inconjurator, agentii poluatori din aer, pesticide, solventi dar si alimentele prajite, fumat, alcool, etc. Acestia supun unui stres major mecanismele  corpului golind organismul de substante nutritive antioxidante importante precum vit C si betacarotenul, persoanele expuse la acesti factori avand nevoie de sprijin suplimentar prin alimentatie. Un alt aport important pe care il au sucurile proaspete in sprijinirea celulei este cel enzimatic, celulele noastre folosindu-se de enzime care descompun radicalii liberi inainte ca acestia sa reactioneze cu moleculele celulare. S-a dovedit ca ingerarea de substante nutritive antioxidante precum carotenii, flavonoidele si vitamina C, maresc concentratia de enzime din tesuturi.

      In concluzie, mai multa energie, o imunitate mai buna, risc de boala redus, oase puternice si ten stralucitor.